reklama w google

Dobór słów kluczowych

Bądź dobrym strategiem.

Nie można stworzyć dobrej strategii bez wcześniejszej analizy.

Pierwszym etapem analizy jest określenie potencjalnych fraz do pozycjonowania. W określeniu fraz pomoże nam odpowiedź na pytanie: Co internauta wpisze w wyszukiwarce, szukając produktów, jakie oferuję?

By maksymalnie zredukować koszty (jak najniższym kosztem osiągnąć zakładane cele) - wybrane słowa kluczowe muszą jak najprecyzyjniej obejmować tematykę oferowanego produktu i/lub usługi.

Podstawowe wytyczne:

  • Wraz ze współpracownikami (pracownikami, znajomymi) sporządź listę słów kluczowych, kojarzących się z działalnością Twojej firmy.
  • Ogranicz listę do usług/towarów kluczowych w Twojej ofercie (np. tych, z których masz największy zysk).
  • Jeśli działasz lokalnie, do frazy dodaj nazwę miejscowości, w której działasz (np. sprzedaż opon Gdańsk).
  • Dla witryn niezbyt rozbudowanych (5-10 podstron) zalecamy maksymalny wybór fraz od 3 do 5.
  • Po określeniu fraz kluczowych, specjalista przystąpi do ich analizy (Analiza słów kluczowych).