reklama w google
Dobór słów kluczowych
Bądź dobrym strategiem.
Nie można stworzyć dobrej strategii bez wcześniejszej analizy.
Pierwszym etapem analizy jest określenie potencjalnych fraz do pozycjonowania. W określeniu fraz pomoże nam odpowiedź na pytanie: Co internauta wpisze w wyszukiwarce, szukając produktów, jakie oferuję?
By maksymalnie zredukować koszty (jak najniższym kosztem osiągnąć zakładane cele) - wybrane słowa kluczowe muszą jak najprecyzyjniej obejmować tematykę oferowanego produktu i/lub usługi.
Podstawowe wytyczne:
- Wraz ze współpracownikami (pracownikami, znajomymi) sporządź listę słów kluczowych, kojarzących się z działalnością Twojej firmy.
- Ogranicz listę do usług/towarów kluczowych w Twojej ofercie (np. tych, z których masz największy zysk).
- Jeśli działasz lokalnie, do frazy dodaj nazwę miejscowości, w której działasz (np. sprzedaż opon Gdańsk).
- Dla witryn niezbyt rozbudowanych (5-10 podstron) zalecamy maksymalny wybór fraz od 3 do 5.
- Po określeniu fraz kluczowych, specjalista przystąpi do ich analizy (Analiza słów kluczowych).