instrukcja IM ERP

Faktury automatyczne

Po wystawieniu faktury automatycznej – system na podstawie określonych w niej parametrów wystawi w określonym dniu fakturę pro forma (lub fakturę VAT) i prześlę ja na zdefiniowane adresy e-mail (np. kontrahenta, działu należności, handlowca odpowiedzialnego za obsługę klienta).

Funkcjonalność:

  • Dodawanie, edycja, usuwanie, powielanie
  • Wyszukiwanie z zawężarką (w tym zawężanie po rodzaju abonamentu)
  • Podbieranie listy w XLS
  • Informacja o statusach (w tym: data wystawienia następnej faktury oraz numer już wystawionych dokumentów)

Dodawanie/wystawianie faktur automatycznych

  • Odbiorca: kontrahent (możliwość dodania z tego poziomu kontrahenta, opcja: dopisz kontrahenta do katalogu)
  • Treść wiadomości e-mail: wybór z szablonów wiadomości lub wpisanie informacji
  • Parametry:
    • Abonament:
    • - wybór ze zdefiniowanych rodzajów abonamentów
    • - okres ważności: od daty do daty lub od daty do bezterminowo
    • Wystaw automatyczną fakturę:
    • - dzień miesiąca: dzień w którym ma zostać wystawiona faktura (pierwszy dzień po dacie w okresie ważności „od”)
    • - co ile miesięcy: wpisz co ile miesięcy system ma wystawiać fakturę
    • - typ płatności
    • Okres rozliczeniowy
    • Dzień miesiąca w jakim ma się rozpocząć okres rozliczeniowy usługi opisanej na fakturze. Okres rozliczeniowy jest widoczny na fakturze w polu opis.
    • - dzień miesiąca: dzień o jakiego należy liczyć okres rozliczeniowy (pierwszy dzień po dacie w okresie ważności „od”)
    • - przed datą faktury: zaznaczenie tej opcji pozwala na rozpoczęcie okresu rozliczeniowego wcześniej niż została wystawiona faktura (pod uwagę jest brana tylko miesiąc z pola okres ważności „od”)
    • Wyślij e-mail z wygenerowana fakturą:
    • Określenie e-mail na jakie zostanie wysłany dokument po jego wygenerowaniu przez system.
    • - do klienta na adres: adres e-mail klienta (pobierany z bazy kontrahentów, możliwość ręcznego wpisania)
    • - ukryta kopia: adres wystawcy faktury, zdefiniowany w systemie (np. adres e-mail do działu rozliczeń księgowości)
    •  Handlowiec:
    • Wybór handlowca obsługującego klienta lub transakcję. Po wygenerowaniu faktury handlowiec otrzymuje informacje na e-mail.
  • Prywatne uwagi: uwagi dotyczące transakcji, nie drukowane na dokumentach.
  • Pozycje: pozycje na fakturze.
  • Opis na fakturze: dodatkowy opis na fakturze.